fjordsaga.blogg.se

2017-01-28
15:39:22

Ut pĂ„ tur, aldrig sur😊!

Idag klev Saga ur sin "comfort zone". Helt enkelt genom att sjÀlv svÀnga in pÄ en för henne ny vÀg, sÄ dÄ fick det bli sÄ. Lite dumt kan tyckas nÀr man Àr ensam ute och tömkör med unghÀst, men jag litar pÄ Saga, och ibland mÄste man utmana ödet lite, annars kommer man inte framÄt... IstÀllet för att lunka runt "Lilla", som hon gjort förr, svÀngde hon upp pÄ en vÀg som gÄr förbi en gÄrd, med en hel del lantbruksfordon och massa "lÀskiga" prylar, som dieseltankar, gamla dikesrör osv... 
- Jag Ă„ngrar mig, sa Saga och ville vĂ€nda hem. Men NĂ€, man vĂ€nder inte! SnĂ€ll som hon Ă€r sĂ„ rĂ€cker det att bara gĂ„ fram och leda henne förbi. En bit upp i skogen fanns det en lĂ€skig gammal sönderrostad bil, mysko?! DĂ„ det Ă€r taggtrĂ„dsstĂ€ngsel bredvid vĂ€gen sĂ„ ledde jag henne dĂ€r med. Sedan knölade vi oss fram med dĂ€cket pĂ„ slĂ€p genom skogen och lagom till vi nĂ€stan va ute pĂ„ vĂ€gen igen sĂ„ hörde vi höga skall frĂ„n jagande hundar. För sĂ€kerhetsskull sĂ„ ledde jag henne sista biten ut pĂ„ vĂ€gen. Inte skoj och gĂ„ bakom om det skulle komma en hund eller vilt farandes runt benen pĂ„ oss🙈. PĂ„ hemvĂ€gen förbi alla maskiner sĂ„ tittade hon inte alls, men dĂ„ va hon rĂ€tt trött ocksĂ„. En liten promenad pĂ„ 1 tim och 15 min blev det till slut. VĂ€l hemma sĂ„ fick hon stĂ„ med, och Ă€ven gĂ„ fram med "förstĂ€llet" och backa tillbaka det ett par ggr i stallet. Med morot som beröm kan man göra allt. Nu jĂ€siken har vi nog inte sĂ„ lĂ„ngt kvar till riktig vagn igen!
 
Kommentar:
2017-01-28 @ 16:35:31
#1: Emma

ÅH Vad mysigt! LĂ€ngtar sĂ„ efter den dag jag sjĂ€lv har ett inkört kallblod att harva ridbanan med och plöja trĂ€dgĂ„rdslandet med :) ....

Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: